tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Śniadanie IX

Do koktajlu:

  • kefir, 2% tłuszczu (300 ml – 1 i 1/5 szklanki)
  • borówki amerykańskie (70 g – 0,5 szklanki)
  • płatki owsiane (10 g – 1 łyżka) – uprzednio namoczone w wodzie/mleku
  • nasiona chia (10 g – 2 łyżeczki)
  • czekolada gorzka (10 g)
  • ksylitol (10 g – 2 łyżeczki)

+

  • masło orzechowe (15 g – 1,5 łyżeczki)

Energia: 400 kcal; Białko: 17 g; Tłuszcze: 19 g; Węglowodany: 51 g; IG = 27

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Kefir można zastąpić np. skyrem naturalnym (w tej samej ilości)
  2. Borówki amerykańskie można zastąpić innymi owocami jagodowymi (w ilości do 100 g)
  3. Nasiona chia można zastąpić zmielonym siemieniem lnianym
  4. Zamiast ksylitolu można użyć erytrytolu lub miodu

Link do Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 400 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6969/sniadanie-400-kcal-zestaw-ix/

Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 400 kcal jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: B2, B5 i B12
  • składniki mineralne: potas, wapń, fosfor, miedź, mangan, chrom i molibden

Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 400 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: wzrost i rozwój kości i zębów, ciśnienie tętnicze, gospodarkę wodno-elektrolitową, skórę, włosy, paznokcie, oraz układ krwiotwórczy i nerwowy.