tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Śniadanie III wege

Płatki owsiane na mleku:

  • mleko krowie pasteryzowane 2% tłuszczu (300 ml – 1 i 1/5 szklanki)
  • płatki owsiane (50 g – 5 łyżek) – uprzednio namoczone w wodzie/mleku

+

  • orzechy nerkowca (20 g – około 0,5 garści)
  • śliwki suszone (20 g, ~3 sztuki)

Energia: 502 kcal; Białko: 20 g; Tłuszcze: 19 g; Węglowodany: 65 g; IG = 28

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Mleko krowie można zastąpić mlekiem kozim bądź napojem sojowym
  2. Płatki owsiane można zastąpić płatkami orkiszowymi (w ilości 50 g)
  3. Orzechy nerkowca można zastąpić dowolnymi orzechami w ilości 20 g
  4. Śliwki suszone można zastąpić dowolnymi owocami suszonymi w ilości 20 g

Link do Śniadanie 3 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6922/sniadanie-500-kcal-zestaw-wege-iii/

Śniadanie 3 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogate w:

  • jednonienasycone kwasy tłuszczowe
  • witaminy: A, B1, B2 i B12
  • składniki mineralne: potas, wapń, fosfor, magnez, cynk, miedź, mangan i chrom

Śniadanie 3 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: wzrost i rozwój kości i zębów, oczy, skórę, włosy, paznokcie, ciśnienie tętnicze oraz układ krwiotwórczy i nerwowy.