tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Śniadanie II wege

Kanapki:

  • chleb żytni pełnoziarnisty (90 g – 3 kromki)
  • pasta jajeczna (36 g – 3 łyżeczki) + szczypiorek (10 g – 2 łyżki)
  • hummus (20 g – 2 łyżeczki)
  • papryka czerwona (45 g)
  • pasta tahini (12 g – 2 łyżeczki)

+

  • napój sojowy (200 ml – około 3/4 szklanki)

Energia: 474 kcal; Białko: 20 g; Tłuszcze: 21 g; Węglowodany: 58 g; IG = 55

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Chleb żytni pełnoziarnisty można zastąpić chlebem z innej mąki pełnoziarnistej, np. orkiszowej
  2. Pastę jajeczną można zastąpić serkiem śmietankowym (w ilości 25 g – 1 łyżka)
  3. Pastę tahini można zastąpić masłem orzechowym
  4. Napój sojowy można zastąpić innym napojem roślinnym

Link do Śniadanie 2 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6916/sniadanie-500-kcal-zestaw-wege-ii/

Śniadanie 2 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogate w:

  • błonnik
  • witaminy: A, D, E, K, C B1, B2, B9 (kwas foliowy) i B12
  • składniki mineralne: wapń, fosfor, cynk, miedź, mangan, selen i molibden

Śniadanie 2 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, mikroflorę jelitową, skórę, włosy, paznokcie, potencję oraz układ odpornościowy, nerwowy i krwiotwórczy.