tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Śniadanie I (dla osób z cukrzycą)

  • 70 g chleba z żyta i samopszy (2 kromki)
  • 12 g masła extra
  • boczek pieczony (20 g)
  • ogórki kiszone (120 g)
  • 30 g sera twarogowego półtłustego
  • 10 g śmietany 18% tłuszczu (około 1 łyżeczka)
  • 10 g szczypiorku

Energia: 495 kcal; Białko: 21 g; Tłuszcze: 23 g; Węglowodany: 54 g; IG = 25

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Chleb żytni z samopszą można zastąpić dowolnym chlebem razowym w ilości 60 – 80 gramów
  2. Boczek można zastąpić dowolnym mięsem pieczonym w ilości 20 g
  3. Ogórki kiszone można zastąpić np. pomidorem
  4. Porcję 30 g sera twarogowego półtłustego można zastąpić porcją 25 g twarogu tłustego
  5. Porcję 10 g śmietany 18 % można zastąpić porcją 14 g śmietany 12 %
  6. Szczypiorek można zastąpić rzodkiewką

Link do Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6927/sniadanie-500-kcal-zestaw-nr-1-dla-osob-z-cukrzyca/

Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: A, K, B1 i B9 (kwas foliowy)
  • składniki mineralne: fosfor, magnez, cynk, miedź, mangan, selen i molibden

Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, skórę, włosy, paznokcie, rozwój komórek organizmu, potencję oraz pozytywnie oddziaływuje na układ nerwowy i krwiotwórczy.