tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Śniadanie I

Kanapki:

+

  • 30 g sera twarogowego tłustego (~1 łyżka)
  • 10 g śmietany 18% tłuszczu (około 1 łyżeczka)
  • 10 g szczypiorku (1 łyżka)

Energia: 392 kcal; Białko: 18 g; Tłuszcze: 15 g; Węglowodany: 49 g; IG = 25

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Chleb żytni z samopszą można zastąpić dowolnym chlebem razowym w ilości 60 – 70 gramów
  2. Kiełbasę krakowską suchą można zastąpić dowolną wędliną o kaloryczności porcji wynoszącej ok. 35 kcal
  3. Porcję pomidora 80 g można zwiększyć albo zastąpić lub uzupełnić innymi warzywami o porcji do 200 g
  4. Porcję 30 g sera twarogowego tłustego można zastąpić porcją 37 g twarogu półtłustego (1,5 łyżki)
  5. Porcję 10 g śmietany 18 % można zastąpić porcją 14 g śmietany 12 % (1,5 łyżeczki)
  6. 10 g szczypiorku można zastąpić porcją ok. 50 g dowolnego warzywa

Link do Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 400 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6936/sniadanie-400-kcal-zestaw-i/

Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 400 kcal jest szczególnie bogate w:

  • witaminy: A, K i B9 (kwas foliowy)
  • składniki mineralne: fosfor, cynk, miedź, mangan, selen i molibden

Śniadanie 1 – jadłospis wzorcowy 400 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, skórę, włosy, paznokcie, rozwój komórek organizmu, potencję.