tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1
Śniadanie

Zobacz video

Śniadanie IX

  • brzoskwinia (180 g)
  • 70 g chleba żytniego pełnoziarnistego (2 kromki)
  • 10 g masła extra (około 1 plaster)
  • 20 g sera mazdamer (1 plaster)
  • kiełbasa krakowska sucha (15 g)
  • ogórki kiszone (60 g)
  • pistacje prażone solone (15 g)

Energia: 514 kcal; Białko: 18 g; Tłuszcze: 25 g; Węglowodany: 63 g; IG = 51

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Chleb żytni pełnoziarnisty można zastąpić dowolnym chlebem razowym w ilości 60-70 gramów
  2. Kiełbasę krakowską suchą można zastąpić dowolną wędliną o kaloryczności porcji wynoszącej ok. 50 kcal
  3. Brzoskwinię można zastąpić innym owocem o niskim indeksie glikemicznym
  4. Zamiast sera mazdamer można zastosować inny rodzaj sera żółtego, np. gouda
  5. Pistacje można zastąpić dowolnymi orzechami

Link do Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7029/sniadanie-500-kcal-brzoskwinia-chleb-pistacje/

Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogate w:

  • jednonienasycone kwasy tłuszczowe
  • błonnik
  • witaminy: A, E, K, B1 i B6
  • składniki mineralne: potas, fosfor, magnez, żelazo, cynk, miedź, mangan, selen i chrom
  • składniki bioaktywne: karotenoidy
  • bakterie kwasu mlekowego

Śniadanie 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, skórę, włosy, paznokcie, mikroflorę jelitową, ciśnienie tętnicze, gospodarkę wodno-elektrolitową, oraz pozytywnie oddziaływuje na układ nerwowy i krwiotwórczy.