tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Obiad X

  • kotlet schabowy (70 g)
  • kasza bulgur, gotowana (120 g – około 3/4 szklanki)
  • kalafior, gotowany (132 g)
  • masło extra (10 g)
  • kapusta zasmażana (100 g)
  • sok jabłkowy (125 ml – 0,5 szklanki)
  • mąka pełnoziarnista (do przygotowania kotletów i kapusty)
  • mleko (do przygotowania kotletów)
  • jajo (do przygotowania kotletów)
  • bułka tarta (do przygotowania kotletów)
  • trochę cebuli (do przygotowania kapusty)
  • boczek (do przygotowania kapusty)
  • masło (do przygotowania kapusty)
  • tłuszcz do smażenia

Sposób przygotowania kotletów schabowych:

Ostrym nożem odciąć białą otoczkę z żyłki po zewnętrznej części mięsa. Pokroić na 4 plastry. Położyć na desce i dokładnie roztłuc na cieniutkie filety. Filety namoczyć w mleku z dodatkiem soli i pieprzu przez ok. 2 godziny lub dłużej. Wyjąć filety z mleka i osuszyć je papierowymi ręcznikami. Doprawić solą (niezbyt dużo, bo zalewa z mleka była już solona) i pieprzem, obtoczyć w mące, następnie w roztrzepanym jajku, a na koniec w bułce tartej. Na patelni rozgrzać klarowane masło lub smalec. Smażyć partiami po 2 kotlety, na większym ogniu, po 2 minuty z każdej strony. Następnie zmniejszyć ogień i smażyć jeszcze po ok. 3 minuty z każdej strony.

Sposób przygotowania kapusty:

Oderwać brzydkie liście z kapusty. Kapustę drobno poszatkować. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Przysmażyć razem z boczkiem na oleju. Dodać kapustę. Podlać wodą (około 2 szklanki), posolić, przykryć i gotować na małym ogniu, aż kapusta zmięknie. Gdy kapusta będzie miękka, odlać wodę, ale jej nie wylewać! Przygotować zasmażkę. Roztopić masło lub margarynę, dodać mąkę i podsmażyć ciągle mieszając. Zasmażka ma być jasna. Dodać wodę z kapusty, szybko mieszając, aby nie zrobiły się grudki. Zasmażkę dodać do kapusty, ciągle mieszając. Dodać koperek. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Najlepiej podawać na ciepło.

Energia: 382 kcal; Białko: 21 g; Tłuszcze: 14 g; Węglowodany: 48 g; IG = 34

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Kaszę bulgur można zastąpić dowolną kaszą lub ryżem
  2. Kalafior można zastąpić np. brokułami

Link do Obiad 10 – jadłospis wzorcowy 400 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6978/obiad-400-kcal-zestaw-x/

Obiad 10 – jadłospis wzorcowy 400 kcal jest szczególnie bogaty w:

  • błonnik
  • witaminy: K, C i B9 (kwas foliowy)
  • składniki mineralne: potas, miedź i mangan
  • związki bioaktywne: glukozynolany

Obiad 10 – jadłospis wzorcowy 400 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: mikroflorę jelitową, rozwój komórek organizmu, gospodarkę wodno-elektrolitową oraz pozytywnie oddziaływuje na układ krwiotwórczy i odpornościowy.