tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Obiad VI

  • makaron pszenny razowy, gotowany (150 g – 1 szklanka)
  • przecier pomidorowy (60 g – 4 łyżki)
  • kukurydza konserwowa (15 g – 1 łyżka)
  • papryka czerwona (50 g – około 1/4 dużej papryki)
  • ser gouda (30 g – 1,5 plastra)
  • oliwa z oliwek (10 ml – 1 łyżka)

Sposób przygotowania:

Przecier podgrzać z przyprawami (np. chili, pieprzem czarnym i czosnkiem) i kukurydzą. Paprykę pokroić na mniejsze kawałki. Do ugotowanego uprzednio makaronu dodać ser, pokrojoną paprykę, przecier (z kukurydzą) i oliwę. Na wierzch można dać kilka listków bazylii.

Energia: 412 kcal; Białko: 18 g; Tłuszcze: 18 g; Węglowodany: 49 g; IG = 48

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Makaron pszenny razowy można zastąpić innym makaronem razowym
  2. Paprykę czerwoną można zastąpić dowolnym warzywem w ilości do 100 g
  3. Ser gouda można zastąpić innym serem tłustym
  4. Oliwę z oliwek można zastąpić olejem lnianym lub olejem rzepakowym tłoczonym na zimno (w tej samej ilości)

Link do Obiad 6 – jadłospis wzorcowy 400 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6964/obiad-400-kcal-zestaw-vi/

Obiad 6 – jadłospis wzorcowy 400 kcal jest szczególnie bogaty w:

  • jednonienasycone kwasy tłuszczowe
  • błonnik
  • witaminy: A, E, C i B6
  • składniki mineralne: wapń, fosfor, cynk, miedź, selen i molibden
  • składniki bioaktywne: likopen

Obiad 6 – jadłospis wzorcowy 400 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: oczy, wzrost i rozwój kości i zębów, mikroflorę jelitową, skórę, włosy, paznokcie oraz pozytywnie oddziaływuje na układ nerwowy, odpornościowy i krążenia.