tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Obiad IX

  • makaron pszenny pełnoziarnisty, gotowany (150 g)
  • jogurt grecki (125 g)
  • borówki amerykańskie (70 g)
  • ksylitol (10 g)*
  • płatki migdałowe (10 g – 1 łyżka)
  • wiórki kokosowe (12 g)

*ilość ksylitolu nie jest sztywna (można go dać więcej lub mniej)

Sposób przygotowania:

Do ugotowanego makaronu dodać jogurt grecki, borówki a następnie ksylitol, wiórki kokosowe, a na końcu płatki migdałowe (można je uprażyć -> Rozgrzej piekarnik do 180 °C. Rozłóż płatki w jednej warstwie na papierze do pieczenia lub na patelni. Piecz przez 3-4 minuty).

Energia: 494 kcal; Białko: 22 g; Tłuszcze: 19 g; Węglowodany: 67 g; IG = 39

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Makaron pszenny pełnoziarnisty można zastąpić makaronem z innej mąki pełnoziarnistej
  2. Borówki amerykańskie można zastąpić innymi owocami jagodowymi
  3. Zamiast ksylitolu można zastosować erytrytol

Link do Obiad 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/7027/obiad-500-kcal-makaron-jogurt-borowki/

Obiad 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogaty w:

  • błonnik
  • witaminy: B2 i B12
  • składniki mineralne: fosfor, miedź, mangan i selen
  • składniki bioaktywne: antocyjany
  • żywe kultury bakterii mlekowych

Obiad 9 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: skórę, włosy, paznokcie, mikroflorę jelitową, oraz układ nerwowy i krwiotwórczy.