tr?id=287571818558943&ev=PageView &noscript=1

Obiad I

  • łosoś (70 g)
  • kasza jęczmienna pęczak, ugotowana (220 g – 1,5 szklanki)
  • kapusta kiszona (200 g – 2 szklanki)
  • olej lniany tłoczony na zimno (10 ml – 1 łyżka)

Sposób przygotowania:

Łososia opłukać w zimnej wodzie, przyprawić (np. specjalnie dedykowaną przyprawą do ryb) i skropić sokiem z cytryny, a następnie piec w temperaturze 200 stopni przez około 30 minut. Kontrolujemy jego stopień wypieczenia – ryba łatwo się wysusza! Następnie pokroić go na mniejsze kawałki i połączyć z ugotowaną kaszą. Podawać z kapustą (z dodatkiem oleju).

Energia: 521 kcal; Białko: 23 g; Tłuszcze: 24 g; Węglowodany: 56 g; IG = 45

Ewentualne zmiany w jadłospisie:

  1. Kaszę jęczmienną pęczak można zastąpić dowolną kaszą lub ryżem
  2. Kapustę kiszoną można zastąpić ogórkami kiszonymi (też w ilości 200 g)
  3. Olej lniany można zastąpić olejem rzepakowym lub olejem z pestek winogron (tłoczonymi na zimno) czy też oliwą z oliwek (w tej samej ilości)

Link do Obiad 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal w Tabelach Wartości Odżywczych Portalu jedzdobrze.pl 👉 https://www.jedzdobrze.pl/produkt/6867/obiad-500-kcal-zestaw-i/

Obiad 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal jest szczególnie bogaty w:

  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3
  • błonnik
  • witaminy: D, K, C, B1, B3, B6, B9 (kwas foliowy) i B12
  • składniki mineralne: potas, fosfor, żelazo, miedź, selen
  • bakterie kwasu mlekowego

Obiad 1 – jadłospis wzorcowy 500 kcal ma szczególnie korzystny wpływ na: mózg, mikroflorę jelitową, ciśnienie tętnicze oraz układ nerwowy, odpornościowy i krwiotwórczy.