To nie ja, to kolega

Od czytelniczki otrzymaliśmy e-maila, w którym Przedstawiciel firmy P.P.H.U Publima Sp. J. napisał:

To Pani wyraziła chęć stosowania na swojej stronie programu i udostępniania go do publicznego stosowania. Jako administrator ma Pani obowiązek udostępnienia wiarygodnych danych w drodze informacji i potwierdzenia przez producenta. Nie ja. Proszę wnikliwie przeczytać ustawy i rozporządzenia.

Nasza redakcja nie zamierza polemizować z producentami o ich obowiązkach prawnych wobec klientów. To zagadnienia gdzieś z drugiego planu. Warto uwzględnić społeczną rolę bezpłatnego programu DrDietman, opisaną w poprzednim poście. Wszyscy, bo program jest dla każdego, będziemy mieli tym większą korzyść z jego używania, im więcej produktów spożywczych znajdzie się w bazie Portalu, z której korzysta program. A produktów spożywczych na rynku jest ponad milion. Stąd na dobrą sprawę, w bazie będą mogły znaleźć się wyroby tylko tych producentów, którzy je tam sami wprowadzą. Fakt, wiążą się z tym wydatki, jednak obiektywnie oraz w stosunku do korzyści marketingowych są one symboliczne. Warto myśleć o sprawie z uwzględnieniem zasad mieszczących się w pojęciu społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR- corporate social responsibility). Mówią one, że przedsiębiorcy działający odpowiedzialnie społecznie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska, interesy pracownicze oraz relacje z klientami. Zatem bycie odpowiedzialnym to nie tylko spełnianie wszystkich wymogów formalnych i prawnych. Być może z szacunku do klientów warto czynić coś, czego według własnej wiedzy, choć nie zawsze trafnej, nie musimy, ale powinniśmy.

 

 

Kamil Karzyński

 

7 komentarzy

  1. Katarzyna 11 grudnia 2018
    • Joanna 11 grudnia 2018
      • Katarzyna 12 grudnia 2018
  2. Joanna 11 grudnia 2018
    • Kamil Karzyński 11 grudnia 2018
    • zbyszek 12 grudnia 2018
    • Katarzyna 13 grudnia 2018

Dodaj komentarz